Recenzí Stránovský viadukt. (Muzeum) v Kladno (Středočeský).
Popis
Informace o obchodě Stránovský viadukt, Muzeum v Kladno (Středočeský)
Zde můžete vidět umístění, otevírací dobu, oblíbené časy, kontakt, fotografie a skutečné recenze uživatelů.
Toto místo má dobré recenze, to znamená, že se ke svým zákazníkům chovají dobře a vy se s jejich službami budete cítit skvěle, doporučujeme 100%!
Mapa
Recenze Stránovský viadukt
V. Z.
Úžasná stavba, jen je škoda, že se pod ní zrovna postavili s pouťovou atrakcí, to kazilo pohled.
L. B.
Úchvatná stavba , měli jsme krásné počasí a i procházka Krnskem stála za to.
L. P.
Editovat
Stránovský viadukt je železobetonový viadukt v obci Krnsko 5 km jižně od Mladé Boleslavi. Je dlouhý 152 m, vysoký 27 m a široký 5 m. Vede po něm jednokolejná železniční trať Praha – Turnov. V roce 1958 byl zapsán do Seznamu kulturních památek České republiky. Stavební unikát, na který může být Krnsko hrdé, překlenuje údolí, jímž protéká Strenický potok. Na krnském území je postaven železniční most, který se řadí mezi technické památky naší vlasti. Je zajímavý svou historií, velikostí i tím, kdo jej postavil, a za jak dlouho. Je to první železniční betonový most u nás, jeden z nejmohutnějších viaduktů, významné dílo meziválečného mostního stavitelství. V odborné literatuře mu říkají Stránovský viadukt, asi proto, že je umístěn přímo pod zámkem Stránov.
Ale nejprve trochu historie. V létě roku 1864 se začala stavět železniční dráha turnovsko- kralupská. K přemostění údolí Strenického potoka bylo zapotřebí vybudovat most. Potok býval rozdělen do dvou částí. Z horního náhonu si bral vodu mlýn v Podjiří. Při výstavbě silnice byla voda svedena do jednoho koryta.
Při výstavbě mostu bylo zapotřebí zpevnit půdu, protože byla vlhká od spodní vody. Do země barabové, kasta lidí stavící tunely, beranidlem zaráželi osmimetrové dřevěné pilíře. Bylo jich potřeba kolem stovky. Vytvořili tak základ, který sloužil k ukotvení kamenných věží. Aby trať vedla přímým směrem, bylo třeba pro její trasu vylámat skálu po značné délce. Až potom se pokládaly kolejnice. Kámen byl použit při stavbě viaduktu, písek dodala Jizera, místní lidé, tak jak to dříve bývalo, se podíleli na výstavbě. Během roku 1864 zbourali dům stojící u trati, postavili železniční most a ještě téhož roku byla zahájena doprava osob a nákladů.
24. června 1866 táhlo nepřetržitě celý den saské spojenecké vojsko přes Krnsko k Mnichovu Hradišti. Asi 1000 Sasů a 1400 rakouských vojáků se v Dolním a Horním Krnsku ubytovalo, strávili zde dva dny. Němci se prý chovali slušně, ale rakouští vojáci byli k místnímu obyvatelstvu bezohlední. Většina zde ubytovaných vojáků padla u Podolí v boji s pruským vojskem, protože to mělo dokonalejší pušky. 1. července se pruští vojáci objevili i v Krnsku a hned se pustili do trhání kolejnic na železničním mostě, zapálili vše dřevěné a tím most zlikvidovali. Pak ale zjistili, že by se jim hodil. Začali s opravou, protože most potřebovali k přepravě svého vojska mířícího do Prahy. Mezitím stačili ukrást 420 bochníků chleba určených pro rakouskou armádu dlící u Hradce Králové.Tímto způsobem se odvděčili mlynáři Kuchtovi, který je navedl na cestu přes Jizeru. Nejprve se musel přebrodit mlynářský tovaryš, ukázat jim, kudy se dostanou na druhou stranu, a pak ho teprve následovali vojáci. Ranění z lazaretních vlaků museli být s velkými obtížemi přenášeni přes údolí.
V roce 1884, během srpna a pár dní v září, byl železniční most opravován. Původní nosná konstrukce byla nahrazena přímopásovou příhradovou konstrukcí ze svářkového železa z Vojtěšské huti v Kladně. Tři nové kusy, které se měnily, byly na montážní plošině přímo u viaduktu smontovány. Připravený díl byl lokomotivou vytažen na viadukt a umístěn. Stará konstrukce byla odřezána a nový díl byl potom připevněn do původních ložisek v pilířích. Byly vyměněny šrouby, které spojovaly železné části z litého železa, za součásti z Besemerského válcovaného železa nýtovaného. Výměna jednoho dílu se prováděla od 21. hodiny, kdy projel poslední večerní vlak, do 18. hodiny třetího dne. Po tuto krátkou dobu byl zastaven provoz na viaduktu i na silnici pod ním. Rychlou a přesnou práci, v noci osvětlenou, sledovaly neustále davy lidí.
Výměna mostní konstrukce byla považována za nejúžasnější technické dílo. Byla prováděna bez lešení a s minimálním omezením dopravy. Most měl dva zděné pilíře a tři otvory o světlosti kolem 37 m.
Zvítězil návrh arkádového železobetonového mostu firmy Ing. Hlava a dr. Kratochvíl, jehož autorem byl Ing. Stanislav Bechyně. Úředníky neokouzlil krásný arkádový most, ale hlavně plánovaná doba výstavby a malé přerušení železničního provozu.
P. „.
Krásné místo, nádherný viadukt 👍 …
W. W.
Stránovský viadukt, obec Krnsko. Leží na trati 070 Praha - Turnov, od roku 1958je zapsán v Seznamu kulturních památek
P. L.
Překrásný a udržovaný viadukt, který spolu s údolím tvoří romantickou scenerii.
V. T.
Zajímavá památka, stačí zkouknout, když se jede kolem. Je to cca na pět minut.
M. P.
Nádherný vijadukt.Zhruba před 3 lety rekonstruovaný.
A. M.
Hezký most, doporučuji návštěvu.
I. R.
Je to nádherný architektonický výtvor. Obrovský viadukt a přitom působí lehce. Stojí za návštěvu i v nehezkém počasí.
J. R.
Nádherná technická památka, která dominuje okolí
L. H.
pěkná stavba, kdo tu jede poprvé a nezná to tu, je překvapen. stojí za to zastavit a vyfotit. Měli jsme "kliku" zrovna jel vlak, opravdu zajímavá stavba
M.
Super viadukt pěkně fotogenické misto :)
J. G.
Na Stránovský most je hezký pohled, a určitě hodně zvás napadne, že by mohl být hezký výhled i ze zhora. To mě taky napadlo a tudíž prozkoumávám okolí.nejdříve jdu do kopce mezi domky kde to vypadá nemalebně. Po kilometru chůze se ptám místního občana co seká dřevo,zdali jse dá dostat na most. Občan s použitím rukou a různých skřeků ukazuje zpátky, jako že to jde. No radši se už ptát nebudu a ploužím jse zpátky k mostu. Tentokrát to zkouším rovnou u mostu okolo kostelíka a zase marně. Cestou zpět mě dochází že je to vlastně funkční železniční most a po prohlídce mostu okem drona, není ani uzpůsoben na pěší. Tudíž vás rovnou všechny upozorňuju, nezkoušejte to může to být nebezpečné.
L. Z.
Příjemné místo, obdivuhodná stavba.
L. K.
Viadukt je nádherný, bylo příjemné udělat si piknik na dětském hřišti, ale okolí hřiště - nic moc. Dokonce pozemek hřiště bylo samá myší díra ( pokud se nepletu??? ) Tak bych určitě nechtěla, aby si mé dítě hrálo. 😐 …
V. K.
To krásné Egypt hotelu taba
J. B.
Projížděli jsme okolo a viadukt nás zaujal na první pohled. Hned jsme zastavili a já se ujal focení. Škoda že nejel po viaduktu nejlépe historický vlak tažený párovkou to by byla fotka jako fík. Píšu si do seznamu a příště návštěvu zde lépe naplánuji.
P. B.
Místo pokud pocházím, bombardovali ho po 2 světové válce, prošel rekonstrukcí a stále po něm jezdí vlaky.
J. M.
Opravdu nádherná železniční stavba, doporučuji navštívit.
O. S.
Hezká turistická atrakce.
E. J.
Tento nádherný technický skvost postavený v roce 1924 během 6 měsíců podle návrhu profesora Bechyně slouží dodnes. Pojedete-li vlakem z Prahy do Turnova, svezete se po něm. Ovšem pohled zezdola na 152 metrů dlouhý viadukt, to je skvělé pokoukání. Mostu předcházela železná konstrukce z roku 1864. Jedná se o jeden z našich nejmohutnějších viaduktů.
D. D.
Pecka 👍 hlavně, když jede vlak 😊 …
S. P.
Vidět tohle z blízká,určitě stojí za vidění 🌼 …
V. P.
Stát poprvé pod Stránovským viaduktem pro mně bylo splněním jednoho snu. Kolikrát jsem po této zajímavé stavební památce projížděl vlakem směrem na Boleslav a Český ráj, fascinovaně koukal do údolí, kterému trůnil starobylý a omšelý kostel svatého Jiří, a vždycky jsem si říkal, že sem chci i jinak, než jen prolítnout vlakem. Když jsem se dozvěděl o úžasné (červeně značené) turistické trase z Benátek nad Jizerou do Mladé Boleslavi přes Stránov, nebylo moc co řešit.
Nádherný a mohutný železobetonový železniční viadukt na trati Praha – Turnov 6 km jihozápadně od Mladé Boleslavi. Vede přes údolí Strenického potoka, nedaleko jeho ústí do Jizery. Délka mostu je 152 m, oblouky mají rozpětí 28 m, výšku 12 m. Šířka pilířů je 6 m, mostovka je široká 4 m. Nejvyšší výška přemostění je 27 metrů, mezi hlavními oblouky a mostovkou jsou menší železobetonové oblouky – arkády. Pilíře a opěry původního objektu jsou zachovány mezi parabolickými betonovými klenbami, v těchto rozměrech použitých v českých zemích poprvé. Návrh pro firmu Hlava – Kratochvíl vypracoval prof. Stanislav Bechyně, viadukt byl postaven během 120 dní, přičemž přerušení provozu vlaků trvalo jen 40 dní. To zní ve světle dnešních staveb komunikací v Čechách jako čirá science-fiction.
***
This AWESOME and massive ferroconcrete railway viaduct on the Prague - Turnov line leads through the valley of Strenický brook, near its mouth to Jizera. The length of the bridge is 152 m, the arches are 28 m wide, the height is 12 m. The width of the pillars is 6 m, the bridge top is 4 m wide. The highest top of the bridge is 27 meters. The pillars and supports of the original building are preserved between parabolic concrete vaults, in these dimensions used in the Czech lands for the first time. The proposal for the company Head - Kratochvíl was elaborated by author professor Stanislav Bechyně. The viaduct was built within 120 days, while the interruption of the train operations lasted only 40 days. It sounds like a pure Philip Dick sci-fi witnessing today's constructions of communications in Bohemia.
L. C.
Denně tu projíždím do práce. Mě to nepřijde,ale ta stavba je nádherná
P. K.
Hezké, když je úplněk a je měsíc nad zámkem, super výhled, jenom si dávat pozor na vlak. Romantická noc.
J. S.
Dech beroucí dílo. Dá se zastavit pod mostem kousek od kostela a most si vyfotit.
N. P.
Krásný viadukt uprostřed obce. Právě prochází rekonstrukcí.
M. F.
Tříobloukový viadukt Českých drah z roku 1924 - jeden z našich nejmohutnějších viaduktů vůbec . Krásný pohled.
K. M. N.
Musel jsem zastavit a poradne okouknout. Obdivuhodne.
J. Č.
Krásná stavba. Jeden z nejhezčích železničních viaduktů v České republice.
V. Š. (.
Jezdím tudy denně do zaměstnání.A je to jeden z nejhezčích viaduktů co jsem vyděl.
T. H.
Zajímavá technická stavba
H. R.
Unikátní železniční most
H.
Význačná technická památka, stále funkční.
M. J.
Super výhled čerství vzduch relax
B.
Zajímavý technický exponát.
S. R.
Skvělá stavba
S.
Krásný most.
M. a.
Je to něco co si alespoň vyfotíte a je to zajímavé :)
J. M.
Dominanta údolí ,podjedete ho když pojedete z Ml.Boleslavi na Mělník
J. K.
Krásná stavba našich předků.
J. V.
Tim že jsem ho ohodnotil netvrdim že ho miluju
j. U.
Doporučuji všem prohlédnout si tu stavbu.
M. P.
Fajn místo na kolo/turistiku...
F. S.
Vrcholné dopravně stavební dílo
J. H.
Překvapivě mohutný
J. Č.
Stavební skvost.doporucuji se podívat.👍👍👍 …
M. T.
Monumentální a krásná stavba
R. Š.
Krásné místo s neopakovatelnym kouzlem
L. P.
Působivé
L. C.
Zajímavá architektonická stavba
P. A.
Krásné místo
K. S.
Krásně ho opravili
P. G.
Pekna výška...
H. M.
Krásný.
Č. K.
Parádní technická památka
K. M.
Nádherný výlet
K. S.
úžasný pohled
A. K.
Krásnej vzhled na udoli
J. J.
Nádhera .
B. P.
Zajímavé
M. J. M.
Velice zajímavý most
F. C.
Krásný viadukt
D. L.
Viadukt... Krásné místo 😉 …
V.
Krásná stavba
O. K.
Hezké
M. L.
Nádherná architektura
R. M.
Mašinky
M.
Monumentální
S. 0.
Krásné
M. K. (. -. G. s.
Krasa
V. M.
Parádní viadukt ,
V. B.
Místní dominanta
R. S.
Nadherný výhled
L. R.
Nádherná stavba
M. M. (.
Krásná stavba
E. M.
Monumentální
M. H.
Krásné místo.
D. J.
Hezké místo
M. H.
Taken away by the viaduct. The history in Středočeský kraj is amazing.
(Přeloženo)
Odvezeno viaduktem. Historie ve Středočeském kraji je úžasná.
P. D.
(Přeloženo) Úžasná podívaná na nádherný viadukt. Doporučuji si nafotit.
(Původní)
Úžasná podívaná na nádherný viadukt. Doporučujem si nafotiť.
A. G.
(Přeloženo) Zajímavá stavba v ČR, na které jezdí vlaky.
(Původní)
Ciekawa budowla w Czechach po której jeżdżą pociągi.
A. T.
(Přeloženo) Velkolepý viadukt, jehož pozadím je neméně krásný zámek Stranov. Hlavní atrakce obce Krnsko.
(Původní)
Эффектный виадук фоном которого является не менее красивый замок Странов. Главная достопримечательность поселка Крнско.
А. Н.
(Přeloženo) Krásný most! Vysoká, byla by tu vyhlídková plošina)
(Původní)
Красивый мост! Высокий, туда бы смотровую площадку придумать)
V. R. S. P.
(Přeloženo) Má své kouzlo, zvlášť když tudy projíždí vlakové depo
(Původní)
Ma swój urok, zwłaszcza gdy przejeżdża przez niego skład kolejowy
J. B.
A. L.
(Přeloženo) Krasný teď
(Původní)
Krasný most
R. M.
Most,😁
(Přeloženo)
Nejvíce,😁 …
Z. K.
O. O.
(Přeloženo) Velkolepé stavební dílo
(Původní)
Veľkolepé stavebné dielo
A.
H.
J. Š.
M. T.
Ok
(Přeloženo)
OK
V. U.
Super
L. J.
Н. Т.
(Přeloženo) Krása
(Původní)
Красота
T. -.
(Přeloženo) Krásný
(Původní)
Krásny
V. K.
V. B.
K. P.
D. J.
m. h.
T. V.
(Přeloženo) Krásná budova
(Původní)
Krasna stavba
K. W.
(Přeloženo) Doporučuji vidět.
(Původní)
Polecam zobaczyć.
J. M.
(Přeloženo) Krásná budova
(Původní)
Krasna stavba
l.
Very nice.
(Přeloženo)
Velmi hezké.
i. d.
(Přeloženo) Vypadá to
(Původní)
Похоже
A. P.
Very beautiful
(Přeloženo)
Moc krásná
D. V.
V. V.
Prima pout
S. P.
K. V.
e. s.
D. S. s.
J. D.
A. V.