Recenzí Štěpánský Most. (Architekt) v Kladno (Středočeský).
Popis
Informace o obchodě Štěpánský Most, Architekt v Kladno (Středočeský)
Zde můžete vidět umístění, otevírací dobu, oblíbené časy, kontakt, fotografie a skutečné recenze uživatelů.
Toto místo má dobré recenze, to znamená, že se ke svým zákazníkům chovají dobře a vy se s jejich službami budete cítit skvěle, doporučujeme 100%!
Mapa
Otevírací doba Štěpánský Most
Pondělí
Otevřeno 24 hodin
Úterý
Otevřeno 24 hodin
Středa
Otevřeno 24 hodin
Čtvrtek
Otevřeno 24 hodin
Pátek
Otevřeno 24 hodin
Sobota
Otevřeno 24 hodin
Populární doba návštěv
Nedle
10 | |
---|---|
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 |
Pondělí
10 | |
---|---|
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 |
Úterý
10 | |
---|---|
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 |
Středa
10 | |
---|---|
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 |
Čtvrtek
10 | |
---|---|
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 |
Pátek
10 | |
---|---|
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 |
Sobota
10 | |
---|---|
11 | |
12 | |
13 | |
14 | |
15 | |
16 | |
17 | |
18 | |
19 | |
20 | |
21 | |
22 | |
23 |
Recenze Štěpánský Most
J. Š.
Pěkné místo..
V. P.
Krásný ocelový silniční most byl vybudován nedaleko tehdejšího přívozu Na Štěpáně (odtud jeho název) v roce 1912 podle projektu ing. Karla Šimka. Technickým provedením připomíná řetězové nebo lanové mosty. Konstrukce je ocelová, nýtovaná, s horní mostovkou podepřenou jedním pilířem uprostřed řeky. Ve středu mostu jsou obě boční mostovky zdviženy a spojeny do symbolického oblouku nad silnicí zdobeného dvěmi dekorativními věžičkami. Celková délka mostu je takřka 100 metrů. V roce 2003 prošel celý most rekonstrukcí.
The beautiful steel road bridge was built near the former ferry "Na Štěpáně" (hence its name) in 1912 according to a project by ing. Karel Šimek. Its technical design resembles chain or rope bridges. The structure is steel, riveted, with an upper deck supported by a pillar in the middle of the river. In the middle of the bridge, the two side decks are raised and connected into a symbolic arch above the road decorated with two turrets. The total length of the bridge is almost 100 meters. In 2003 the whole bridge was reconstructed.
R. n. R.
Štěpánský most je ocelový silniční most postavený v roce 1912 přes řeku Labeu obce Obříství na Mělnicku. Most je chráněn od 3. května 1958 pod názvem Silniční most Štěpánský jako kulturní památka České republiky V současné době vede přes most Silnice I/9 Praha—Mělník.
Most byl vybudován nedaleko tehdejšího přívozu Na Štěpáně u obce Obříství na Mělnicku a odtud pochází i jeho pojmenování. Most technickým provedením prohnutí horní části konstrukce připomíná tvar, jako mívaly řetězové nebo lanové mosty. Hlavní nosníky mají ale odlišný statický systém a to spojitý konzolový trojpásový nosník s klouby. Obdobná konstrukce byla v tehdejším Rakousku-Uhersku použita pouze ve dvou případech - zde, na Mělnicku a u mostu přes Tisu u Tokaje. Most dodala tehdejší firma Pražská mostárna, která byla filiálkou První českomoravské továrny na stroje v Praze.
Konstrukci dominuje výrazný portál na středovém pilíři s pylony zakončenými pseudogotickými věžičkami s cimbuřím. Stavba byla unikátní i tím, že pro zakládání středního pilíře bylo poprvé v Čechách použito železobetonovéhokesonu podle propagátora tohoto řešení, inženýra Vojtěcha Kapsy. Takovéto kesony s nýtovanou výztuží byly užity i při stavbě Hlávkova mostu v Praze. Velikost kesonu použitého u Obříství byla 14,28×4,80 metrů, což na tehdejší dobu byly velké rozměry.Keson byl při stavbě zapuštěn do hloubky 8,85 metrů pod normální hladinu Labe.
Během stavby bylo zjištěno, že pozdější údržba mostu, ochranné nátěry, by v průběhu 20 let dosáhly 22 milionů korun. Z tohoto důvodu byla konstrukce otryskána a následně metalizována zinkem. Náklady této povrchové úpravy dosáhly sice 3,2 milionu korun se zárukou na sedm let ale je předpokladem, že povrchová úprava vydrží 20 let.
Technické údaje
Výška mostu nad vozovkou (vrchol středního pilíře) je 13 metrů nad vozovkou s průjezdným obloukem ve výšce 8 metrů. Celková délka mostu je 95,55 metrů při dělení na dvě stejně dlouhá pole. Původní šířka mostu byla 6,6 metrů, kdy byly chodníky umístěny uvnitř mostu a šířka vozovky byla pouze 4,6 m. V letech 1957–1958 prošel most úpravou a chodníky o šířce 1,2 metru byly přeloženy vně mostu, kde jsou až do dnešních dnů. Projekt mostu pochází od Ing. Karla Šimka, který byl později profesorem Vysokého učení technického v Brně.
V roce 2003 prošel celý most rekonstrukcí v ceně 28 miliónů korun, kterou provedly Pražské silniční a vodohospodářské stavby a investorem bylo Ředitelství silnic a dálnic. Původní povrch vozovky byl odstraněn, byla provedena nová hydroizolace a provedeno odvodnění a pak položen nový povrch. Zároveň byla ošetřena celé konstrukce. Při rekonstrukci byly taktéž osazeny povrchové mostní uzávěry Mageba.
Zajímavosti
Původně měla být tato mostní konstrukce instalována v Chorvatsku, tedy jedné z tehdejších částí Rakouska-Uherska. V polovině výroby však bylo rozhodnuto o její instalaci v Obříství.
H. B.
Srdcová záležitost (v místě bydliště) a prý se tu natáčel jeden díl Majora Zemana. Jinak je to prostě jen most, no...
E. R.
Je zde silny automobilovy provoz, prejit silnici je velmi problematicke. Samotny most z roku 1912 je kvalitni a vyhled z nej na Labe je pekny.
J. R.
recenze na most? jako fakt? přejdete na druhou stranu suchou nohou TAKŽE 5 HVĚZD :-D
A. K.
Okolí Labe pěkné a v hostinci dobře vaří
L. V.
Most. Co k tomu napsat. Pod mostem fajn místa na chytání ryb.
R. „. K.
Pěkný místo na Labi 🤣 …