Recenzí Historická tramvaj Ščučí. (Muzeum) v Ostrava (Moravskoslezský).
Popis
Informace o obchodě Historická tramvaj Ščučí, Muzeum v Ostrava (Moravskoslezský)
Zde můžete vidět umístění, otevírací dobu, oblíbené časy, kontakt, fotografie a skutečné recenze uživatelů.
Toto místo má dobré recenze, to znamená, že se ke svým zákazníkům chovají dobře a vy se s jejich službami budete cítit skvěle, doporučujeme 100%!
Mapa
Recenze Historická tramvaj Ščučí
V.
TRAMVAJ KOMÁREK
Skvělá práce pana Kohoutka.
Tleskám Vám.
Trať do Hrabové - Ščučí procházela Hrabovou v místech dnešní ulice Domovská. V Hrabové v době před svým zrušením stála jednokolejná trať s několika výhybkami a se zastávkami Šídlovec, Hrabová-Břehy, Kostelík (na znamení u kostela sv. Kateřiny) a konečnou zastávkou Hrabová-Ščučí.
Tramvajová trať č.7 Komárek byla k 1. září 1975 od kina Edison do zastávky Hrabová-Ščučí zrušena a demontována. Ulice Domovská dnes slouží převážně jako cyklostezka.
Motorový vůz (MV) č. 9 byl uveden do provozu v roce 1927 jako náhrada za původní vůz stejného čísla, vyrobený ve vagónce v Sanoku v roce 1901. Rám vozu vyrobila strojírna Machold a Navrátil v Moravské Ostravě. Vozovou skříň vyrobily dílny Moravsko-ostravské místní dráhy, z původního vozu č. 9 z roku 1901 byly použity části pojezdu a elektrické výzbroje.
Vyřazen z osobní dopravy byl MV č. 9 v roce 1965 a převeden byl do parku služebních vozů jako technologický vůz pro sunutí rotačního sněhového pluhu. V této podobě sloužil až do roku 1968, kdy byl převezen do stanice Klimkovice a došlo k jeho vyřazení a odstrojení. Poté byla vozová skříň prodána soukromé osobě do Ostravy — Polanky, kde po padesát let sloužila jako domácí dílna.
V roce 2018 došlo k převozu skříně MV č. 9 na tento pozemek, kde v současné době probíhá její oprava. Po dokončení bude sloužit jako technická památka pro obohacení naučné stezky Viléma Závady. (autor:Radomír Orkáč)
Později byl motorový vůz č. 9 nahrazen motorovým vozem č. 94 (viz foto ČERVENÝ). Také jemu zůstala přezdívka "Komárek" (dle vídeňské firmy F. X. Komarek). Linka č. 7 - Hranečník - Hrabová Ščučí.
M. K.
Velmi hezká nostalgická a hlavně hmatatelná vzpomínka na mé krásné dětství, kdy jsem jezdíval podobnou tramvají. My "mladí" v té době jsme ji říkali "ŠČUČBLESK"... Děkuji pane Kohoutku za Vaši skvělou práci, která mě na okamžik dostala do "dětství" 👍👏.
R. V.
Oceňuji práci, kterou majitel na historické ostravské tramvaji z roku 1927 odvedl!
V. K.
Lešení je dole!
P. S.