Recenzí Základní Škola Létání - Paragliding Kurzy. (Jazyková Škola) v Ústí nad Labem (Ústecký).
Základní Škola Létání - Paragliding Kurzy
Raná 57, 439 24 Raná, Česko
Popis
Informace o obchodě Základní Škola Létání - Paragliding Kurzy, Jazyková škola v Ústí nad Labem (Ústecký)
Zde můžete vidět umístění, otevírací dobu, oblíbené časy, kontakt, fotografie a skutečné recenze uživatelů.
Toto místo má dobré recenze, to znamená, že se ke svým zákazníkům chovají dobře a vy se s jejich službami budete cítit skvěle, doporučujeme 100%!
Mapa
Otevírací doba Základní Škola Létání - Paragliding Kurzy
Pondělí
9:30–19:30
Úterý
9:30–19:30
Středa
9:30–19:30
Čtvrtek
9:30–19:30
Pátek
9:30–19:30
Sobota
9:30–19:30
Recenze Základní Škola Létání - Paragliding Kurzy
L. K.
Zážitky k nezaplacení! Velké poděkování instruktorům Petrovi, Lukášovi, Mirkovi a Garbošovi, za pozitivní přístup.
j. c.
V základní škole létání jsem před pár týdny zakončil základní výcvik a s ohledem na skvělou zkušenost zde pokračuji i s dolétáním nutným pro piloťák. "Studium" na této škole je jednoduše skvelé a komfortní. Vše v jednom místě, u nádherného kopce a hlavně pod dohledem trpělivých profíků, kteří naučí létat skoro i dřevo. Jednoznačně doporučuji.
K. J.
V Základní škole létání jsem aktuálně v průběhu výcviku. Jsem ráda, že jsem si vybrala právě tuto školu především pro velmi zkušený a přátelský kolektiv instruktorů, kteří vždy ochotně poradí a vše "polopaticky" vysvětlí :). S celkovou organizací kurzu jsem velmi spokojená. Kopec Raná je pro paragliding přímo stvořený, uchvátila mě nejen krásná příroda, ale dalším plusem je zde i zázemí v podobě učebny, ubytování a restaurace, které jsou na docházkovou vzdálenost od kopce. Mohu jedině doporučit. Jedinou nevýhodou paraglidingu je, že je silně návykový :).
J. J.
Parádní zážitek při tandemu, z počátku nebyl úplně vhodný vítr a první let byl rychlejší než jsme očekávali, tak jsme se vydali na Ranou znovu, protože se začalo vyjasňovat a vypadalo to lépe. Druhý rozběh se nám nepovedl a vítr nám ukázal co umí. Poté musel instruktor Honza dát do kupy padák. Což se nakonec podařilo a třetí pokus dopadl dobře. Krásný let, výhled po okolí a bezva přistání :-)
J. K.
Naprosto skvělá zkušenost. Létali jsme hodně, cvičili jsme s padákem, naučili jsme se všechny důležité základy aerodynamiky, počasí nebo práce s mapou. Instruktoři jsou zkušení odborníci, profesionálové, mají nalétány tisíce hodin v Česku i v zahraničí a člověk jim může bez obav věřit že mají vše pod kontrolou a že vědí, co dělají. Není to jen tom že si člověk vyzkouší paragliding, ale naučíte se i principy a základy abyste pochopili rozsah a celou krásu ale i náročnosti a úskalí tohohle sportu.
Zakladní kurz je pro všechny, kteří si chtějí otestovat, jestli by je létání zajímalo. Bylo to fakt skvělých 5 dní, víc nez 10 letů z kopce a spousta zábavy. Člověk se během kurzu do paraglidingu úplně zamiluje.
V. Z.
Úžasný zážitek, úžasný přístup instruktorů, teď jsem pilot... 😊
P. N.
Někde na kopci jste uviděli člověka s padákem, jak si odstartuje do vzduchu a pak plachtí nad krajinou v naprostém klidu a tichu. Nadchne vás to. Chcete to zkusit. Začnete hledat kurzy paraglidingu poblíž a narazíte na Základní školu létání.
Domluvíte si termín, vyplníte přihlášku a čekáte co přijde, protože nemáte ani za mák představu, co tento sport obnáší.
Je to jako když si zaplatím instruktora snowboardingu? Ukáže mi instruktor pár figur a pak se pustím po svahu sám? Je to služba, kterou si zaplatím, a já jsem pan zákazník, tedy ten člověk, kterému se všechno podřizuje? A když si řeknu to a to, tak to dostanu, a školo, ty se snaž mi to naservírovat, na krásném podnose?
Omyl. Je to malinko jinak. Předně, paragliding má stále ještě punc "free" sportu, pořád to není úplně masová záležitost. Komunita lidí kteří tento sport dělají, je komunita nadšenců, stejně jako byli první lyžníci. A ti se jen tak kapitalismem zkrotit nenechají.
Zároveň je paragliding regulovaný sport. Můžete létat sice skoro všude, ale ne úplně všude. Musíte mít výbavu, která podléhá nezávislé kontrole. Při létání musíte dodržovat pravidla. Dá se to přirovnat k automotobilismu. Abyste mohli řídit auto, potřebujete řidičák, nemůžete jezdit kde se vám zlíbí a nemůžete jezdit jak se vám chce. Vaše auto podléhá nezávislé kontrole - technické. Podobně je to s paraglidingem. Abyste mohli samostatně létat, potřebujete piloťák. Vaše křídlo musí mít platnou technickou prohlídku. Musíte mít pojištění odpovědnosti za škody.
To jen na úvod, abyste věděli co vás na kurzu čeká. Tuny teorie a tuny praxe, které vás mají připravit k samostatnému létání.
Z hlediska praktické části kurzu je zásadní jaké je počasí v době kurzu. Žáci létají jenom za naprosto klidných a super bezpečných podmínek, a ty nejsou každý den. Já osobně jsem měl docela štěstí, měl jsem na kurzu 4 slety z Rané, nepočítám sletíky na louce. Některé kurzy mohou létat i více, a některé kurzy si nezalétají skoro vůbec. S tím je nutné počítat, když se pro kurz rozhodujete. Primární je počasí, a tomu neporučíte.
Proto existuje jakási nadstavba kurzu, takzvané dolétávání, kde vše můžete dohnat. Opět, řídí se počasím, ale časové okno pro dolétavací lety není ohraničené týdnem, ale v závislosti na podmínkách se jednotlivé lety pod dohledem instruktora uskutečňují až po dobu několika měsíců. V mém případě, kdy mám vše splněno a čeká mě jenom závěrečná praktická zkouška, to trvalo 2 měsíce, než jsem vše dolétal, protože počasí nepřálo.
Z hlediska teorie, která se na kurzu vyučuje, to pro mě, jako naprostého nováčka, bylo naprosto fascinující zasvěcení do světa létání. Od aerodynamiky, přes meteorologii, první pomoc, předpisy a pravidla, mapy, přístroje...
Z hlediska praxe mohu pouze konstatovat naprostou profesionalitu a zkušenosti instruktorů. Měl jsem to štěstí být s Peterem Garbierem, Martinem Grossem, Lukášem Dolanským a Mirkem Volným. Tak jak jsem to vnímal, to co je pro ně prioritní, je především bezpečnost žáků, a tomu se podřizuje vše. Zároveň se ale neomezují ve výcviku jenom na nezbytné minimum nutné pro získání pilotního průkazu. Ve výškových letech jsem měl možnost si vyzkoušet jak povinné nestandardní letové režimy jako uši, tak i nepovinné, jako velké uši, asymetrické zaklopení vrchlíku, B-stall, front stall. Osobně to považuji za velký přínos, pokud se už na začátku může pilot seznámit s reakcí křídla v těchto režimech a nemá to jen z doslechu.
Celkově mohu Základní školu létání vřele doporučit. Je to skvělý tým a velmi přátelští lidé, kteří pro létání doslova žijí.
Navíc, až si uděláte pilotní průkaz, pořádají výlety do zahraničí, kde si začátečníci mohou pod dohledem instruktorů vyzkoušet big air v alpách. Rovněž doporučuji jejich eshop pg-shop.cz. Široký sortiment, při koupi možnost zápůjčky "boucháku". A především, jak se neustále zmiňuje na zahraničních fórech, a já s tím naprosto souhlasím, je základní slušnost si první vybavení koupit u svého instruktora :-).
Přeji krásné zážitky s paraglidingem a pamatujte, každý start je volbou, ale přistání je povinné :-).
R. F.
Nemám žádné zkušenosti s jinými paraglingový školy, ale musím říct, že jsem opravdu hrdý, že jsem mnel svůj výcvik a dostal pilotní průkaz (dva dny starý) s pomocí brilantní instruktorů Petera Garbiera, Martina Grössera, Lukáše Dolanský a Mirek Volný.
I když kurz je určen pro skupinu, jak praktická, tak teoretická část, kurz byl vytvořena individuálně, pokud bylo potřeba, každý dostal čas se být schopen učit jak bezpeční létat, bezpečnostní aspekt byl 110%.
Nejpůsobivější je, že dokonce měli trpělivost naučit jeden trochu pomalejší švédský cizinec, jako jsem já.
Děkuji moc 😇 Tack så mycket 😇
J. V.
Ve škole jsem absolvoval základní kurz létání a dělám dolétání. Hlavní instruktor Petr Garbier má 35 let zkušeností s létáním od paraglidingu, rogala, motorového až po stíhačky. Druhý instruktor, kterého jsem měl, Mirek Volný létá od svých 16 let, postupně až na soutěžní úrovni. Oba mají bohaté zkušenosti i s výrobou a inspekcí padáků, o lítání zkrátka ví úplně všechno. I přes tyto zkušeností k účastníkům kurzů přistupují jako k sobě rovným, všechno trpělivě vysvětlují a často nás vedli k tomu, abychom zákonitosti létání logicky odvodili z toho, co už víme, a tím všechno správně pochopili.
Na základním kurzu létání nám přálo počasí a hned na začátku jsme šli na louku se prakticky seznámit s křídlem a cvičit s ním na louce. Po nezbytné teorii odpoledne jsme už první den v podvečer měli první lety. Čtvrtý a pátý den jsme lítali ze sedla a z Rané.
Po pětidenním kurzu účastníci ještě nedostanou pilotní průkaz a je to podle mě dobře. Díky odstupu času a dalším tréninkům si teprve člověk všechno zažije a začne si trochu věřit. Teprve na dolétání jsem poprvé letěl bez vysílačky a všechno bylo na mě. Součástí dolétání je i výcvik na navijáku, kde se trénují nestandardní situace. Teprve když tohle všechno člověk zvládne a udělá teoretickou a praktickou zkoušku, tak dostane pilotní průkaz.
Vzhledem k tomu, jak je kurz vypiplaný, tak mi cena přijde velmi dostupná. Na kurz dostane účastník sedačku a dva padáky (jeden na lítání a jeden „bouchák“ na cvičení na zemi) a ten na lítání byl ve skvělém technickém stavu. Kurzy jsou omezené na 8 účastníků, což zaručuje, že se člověk ani chvíli nenudí. Buď letí nebo jde do kopce nebo se učí od ostatních. I při výkladu teorie tento počet zaručuje, že každý má dost prostoru se na cokoliv zeptat a všechno pochopit.
Pokud chcete být rychlokvaška a za týden dostat pilotní průkaz, tak tato škola není pro vás. Ale pokud k lítání chcete přistupovat s maximální zodpovědností a naučit se ho postupně se vší péčí, tak si nedovedu představit nic lepšího než tuto školu.
R. H.
Dělal jsem zde pouze první část kurzu v červenci 2019 a příliš nadšený jsem neodjížděl. Díky počasí jsme nesplnili ani celou základní osnovu kurzu. Dohodnout si její dodatečné splnění nebylo zrovna jednoduché, tak jsem to nechal rok vyhnít a pak jsem papíry dodělal jinde paralelně s jejich žáky. Měl jsem tedy možnost zažít celou první část kurzu na Rané minulý rok v červenci a letos jsem absolvoval část základního kurzu + dolétání u pgbaraka.
Srovnání zs-letani VS pgbaraka:
1) cena: 8100,-(teď už 8900,-) VS 7800,-
2) Pohyb mezi jednotlivými lokacemi autem žáků VS dvě školní dodávky
3) Instruktoři 2 VS 1 velmi akční + další 2 - 3 piloti asistence s padáky + fotograf = podstatně menší prostoje = více praxe
4)další: zs-letani: už během kurzu opakovaně nabízeno nové křídlo a znovu stejný kurz za poloviční cenu > měl jsem z toho dojem tahání peněz
pozitiva: nechají vám osobní list pilota (můžete utéct jinam), v roce 2019 jsme ještě zažili exkurzi do Gradientu resp. do místa kde dělají technické kontroly(nevím jak je to teď, ale exkurze byla příjemná a přínosná)
pgbaraka: velice dobrá domluva, snaha aby každý odlétal co nejvíc, trénují na několika malých hrankách - ochotně se dodávkami přesouvají tam, kde zrovna fouká, individuální přístup, vysvětlování teorie mi přišlo názornější a více propojené s praxí, hodnocení jednotlivých letů a pokyny do vysílačky mi přišly konstruktivnější než u zš, pokud někdo udělal něco vyloženě špatně nebo dobře bylo hned i ostatním vysvětleno co je špatně/dobře a proč....
Resumé: Netvrdím, že zakladni-skola-letani je špatná (navíc nevím jak u nich vypadá dolétání a zájezdy), ALE u pgbaraka jsem dostal "více muziky za méně peněz".
Ps. Ať už si vyberete jakoukoliv školu, zvolte možnost dolétání v zahraničí - je to úplně jiný zážitek, než se tady nechat tahat na laně a finančně to není zase tak velký rozdíl ...(i když jak kde...)
K napsání byť ne zrovna lichotivé recenze jsem byl vyzván jedním z Instruktorů Mirkem Volným což přičítám jako zs-letani k dobru.
H. L.
Základní škola létání mi byla doporučena pilotem, se kterým jsem měl domluvený tandemový let. Opravdu stojí za to jet o pár kilometrů dál, protože na Rané jsou super podmínky na létání a tým instruktorů je prostě super. Nejen že Vás naučí létat, ale ještě Vám, zejména v začátcích, velice ochotně poradí, pomohou s výběrem výbavy a po skončení kurzů jim není zcela lhostejné na čem a kde létáte. Díky moc za super kurz
P. B.
Skvělý, zodpovědný a přátelský přístup instruktorů! Není co vytknout.
T. K.
Super pristup. Maximalni bezpecnost. Zkuseni a vstricni instruktori. Doporucuji
V. G.
Top crew, professional education, best service!
ABSOLUTE SATISFACTION!!!
Thanks,
DS
(Přeloženo)
Špičková posádka, profesionální vzdělání, nejlepší služby!
NAPROSTO SPOKOJENOST!!!
Dík,
DS
J. D.
P. J.
a. M.
D. D.
M. H.
V. K.